torsdag 23 september 2010

Efter skogen - TACK

Tog på mig för en rejäl promenad för att glädjas åt hyfsat väder denna höstdagjämning. Sneglat på valmyndighetens resultattavlor och väntat. Verkade som om två valdistrikt aldrig ville bli färdigräknade, typiskt nog i Södertälje. Hittade faktiskt både lite svamp och blåbär. Så kom då äntligen signalen att rösterna i Stockholms län var färdigräknade.

Förstår att vissa känner besvikelse över kryssandelar. Visst hade det varit toppen att få bli personvald. Men, det är sannerligen inte lätt i vårt län. Själv ska jag erkänna att jag är oerhört tacksam. Jag känner ju själv att jag som utrikespolitiker varit mer borta än hemma, varit mindre medialt närvarande än förut och inte funnits på nätet så hett som jag borde göra. Så visst såg jag framför mig att jag skulle bli akterseglad av andra glatt kampanjande kompisar i länet. Har själv kvar en hel del jante i mitt bagage och därmed blir det mindre kampanjande för egen del.

Jag konstaterar att kryssviljan ökat med röstetalet. Det säger säkert något om bra kandidater på listan och vikten av kampanjer. Vi låg på i runda tal 4245 kryss 2006 och nu ligger vi på 6060. Det syns att kampanjer i vart fall ökar intresset för att kryssa och förhoppningsvis att välja också. Är mot den bakgrunden mycket tacksam över att ändå ha fått flest kryss. I sanning, det trodde jag inte. Jag ska nu fundera över hur jag ska kunna mostvara ert förtroende. Är öppen för idéer på hur jag ska jobba för att du ska känna att du är med, kan påverka. Att kunna ha en dialog i frågor som du och jag tycker är viktiga - även mellan valen. Inte alltid lätt, men viktigt. Visst finns det telefon, SMS och mail, visst har jag lyssnat hittills. Men finns det något annat att göra? Facebook-grupper, blogg....??????? Vad tycker du? Vad vill du???? Har du motionsuppslag så är jag idel öra. Än en gång TACK FÖR FÖRTROENDET!

1 kommentar:

Iwar Arnstad sa...

Grattis från Norge. Följde med spänning utfallet i Stockholms län och blev glad när jag såg resultatet.