torsdag 30 oktober 2008

Grundlagsfinal..

Så ser vi då efter 4 år slutet närma sig med stormsteg. Grundlagsutredningen ska snart jsuteras och före jul överlämnas till Beatrice Ask. Ska vi bli ense eller inte - ja osvuret är nog ändå bäst. Sedan är väl frågan om alla är eniga...eller om någon viker av. Det krävs förstås vilja från alla håll. Själv skulle man ju önska att vi kunde ta ett rejält kliv för att verkligen reformera vår Regeringsform - vår främsta grundlag. Men, den bollen ville ingen spela på - så då blir det istället de mindre stegens väg vi vandrar. Men, trots detta - en bra bit kan man ju hinna på denna tid. Men, som sagt - vi närmar oss sanningens minut. Den här veckan har grundlagsfrågorna stått i fokus - men nu övergår jag till ELDR:s kongress på hotell Clarion. Hoppas Lena Ek kan bli invald i byrån - som styrelsen här heter. Mötte förresten Kasianov bland de första när jag kom dit. han har blivit invald som parti i ELDR - jo, jo.
Strax innan detta hann jag med mötet med president Saakasjvili - mest för att få en bild av hur han resonerar och agerar.
Nu ska jag ge mig av till Stadshuset och mottagning för ELDR-delegaterna - men det känns lite motigt med tanke på ovädret utanför huset. Som vanligt - Allhelgonahelg och (snö)oväder...

Inga kommentarer: