tisdag 3 mars 2009

Utrikesbulletin...OCH

Jag måste säga att jag med viss nyfikenhet gick in på socialdemorkaternas nylanserade blogg, den som ersatte något konkret i den Utrikespolitiska debatten för två veckor sedan. Väl där läste jag det s k bokslut Bildt som Urban Ahlin ansåg eratte en socialdemokratisk programförklaring. Måste säga att det knappast var värt det papper som den skrevs ut på. Så mycket upprepningar av vad herr ahlin sagt och hur rätt han asnser sig ha fått har jag sällan skådat. Märkligt, men måhända säger det en del om hur självbilden ser ut. Istället för bokslut bildt skulle den ha kunnat benämnas "Spegel, spegel på väggen där, säg mig vem som bäst är?" Och spegeln skulle svara Urban Ahlin - det är DU;-(

Trodde själv att denna bulletin skulle bli ett sätt att visa vartåt (s) drar i den utrikespolitiska debatten...men det verkar vi inte få se. Mest ett på stället march verkar det som. Visserligen finns både Carina och Amer på plats...och några kända ståndpunkter - men inte livar det upp den utrikespolitiska diskussionen kan jag tycka. Måhända hade jag för stora förväntningar på att bli upplivad - med tanke på hur storslaget det verkade i presentationen. Men, jag får väl se ett tag till innan jag slutar följa dess spår...

För övrigt så hörs oroande signaler från vårt östra grannland Ukraina... och jag tycker verkligen att EU har ett stort ansvar att söka stötta och stabilisera både de nya och de närstående östra staterna. Det som inte görs nu kommer vi att få betala imorgon. Flerfallt illa.

Inga kommentarer: