lördag 14 mars 2009

Göteborg, Franchell och Schlager

Idag har jag ägnat mig åt Göteborgs centerdistrikt. Varit på deras stämma och talat kring internationell politik. Kul. Lite annat än Blekinge förra helgen - men man får chans att höra och möta olikheter och det berikar. Men det blev tidig morgon även idag... och jag är ju morgontrött :-( Nu har vi stämma i länet nästa lördag och därmed har tre lördagar i rad passerat på olika stämmor. Intensivt...men fördelen är att de ligger tidigare än vanligt så man kommer hinna ut när vårvädret kommer på allvar till dessa breddgrader:-)

Sedan har jag haft tid att på tåget läsa liter mer i boken av Eva Franchell..lite intressant även om det känns som rätt mycket tillrättalagt när hon beskriver samtal där hon inte fanns med... Men utvisningen av egyptierna har jag ju KU-anmält igen - nu Bodström, så det avsnittet var bra att fånga. Vet inte om jag kommer hinna vara deltagande i förhör, men om så ska det bli Bodström. Minns mycket tydligt det förra förhöret med honom.

Hann hem till schlagerfinalen och fick lägga en röst på Ernman som ju också vann. Spännande med de olika preferenser som tittarna, den internationella och de nationella jurygrupperna hade. Alltnog, hon gjorde ett bra framträdande - men det fanns flera!!! Inte helt vanligt.

Och med detta slutar jag kommentera Carina Häggs bloggande - d v s Utrike(s)bulletinen. Nöjer mig med att kommentera när jag finner den intressant.

Inga kommentarer: